O BNG PEDIRÁ TAMÉN Á ELABORACIÓN DUNHA LEI GALEGA DE MEMORIA HISTÓRICA NA QUE SE PROHIBAN ACTOS DE EXALTACIÓN DO FRANQUISMO E AS ENTIDADES QUE OS PROMOVAN

O BNG-AA pedirá que o pleno declare á familia do ditador e á Fundación Franco “non gratas” no Concello de Lugo

Imaxe de arquivo de ediles do BNG nun acto simbólico de elminación dos nomes franquistas das rúas de Lugo.

Estas iniciativas forman parte da campaña que se está a levar a cabo para que retorne ao dominio público os bens roubados ao pobo galego polo ditador

Lugo, 8 de setembro 2017. O voceiro do BNG - AA, Rubén Arroxo, informou que no vindeiro pedirá “declarar a familia do Ditador e a Fundación Franco non gratas no Concello de Lugo”. Ademais os nacionalistas solicitarán, tamén a través dunha emenda de engádega á iniciativa presentada por Lugonovo, que se faga “unha condena pública das declaracións da Fundación Franco nas que expresaba a súa intención de usar as visitas guiadas ao Pazo de Meirás para facer apoloxía da Ditadura e do Ditador.” Arroxo explicou que “tamén incluiremos unha proposta  para  instar á Xunta de Galiza á elaboración dunha Lei galega de memoria histórica na que se prohiban, persigan e sancionen os actos de exaltación do franquismo e as entidades que os promovan”.

O voceiro do BNG – AA afirmou que “todo o que está a suceder cos herdeiros do ditador, esta situación escandalosa e indignante é posíbel pola complicidade e a permisividade das institucións do Estado e da Xunta de Galiza, gobernadas polo PP, que consinten, amparan e protexen a Illa de impunidade e o parque temático franquista en que se convertiu o Pazo de Meirás e outras propiedades da familia Franco e da Fundación Francisco Franco”.

Arroxo lembrou que o “grazas ao BNG conseguiuse que desapareceran do rueiro lucense nomes de rúas que facían apoloxía do réxime ditatorial franquista e tamén foi grazas ao BNG que se retiraron os títulos honoríficos que o ditador conservaba nas institución locais e provinciais lucenses” e engadiu “seguiremos traballando para resarcir ás vítimas da represión e para que se devolva ao patrimonio público os bens que foron roubados polo ditador”.

Rubén Arroxo referiuse ao sucedido nos últimos días en relación ao Pazo de Meirás e dixo que “resulta insultante e vergonzoso que un espazo que é produto dun espolio sexa aínda propiedade da familia Franco, e resulta aínda máis indignante que a Fundación que leva o seu nome o utilice para contar unha versión absolutamente manipulada da historia e para facer apoloxía da Ditadura e do ditador”.